PLANUL JENA

SPECIFICUL ALTERNATIVEI

Panul Jena este un concept pedagogic aparut in anii '20. Initiatorul sau a fost pedagogul german Peter Petersen, care in 1924 l-a aplicat la scoala experimentala a Universitatii din Jena (Germania). Dand rezultate foarte bune, in scut timp modelul Planului Jena s-a extins atat in Germania, cat si in alte tari.


Planul Jena se inscrie intre pedagogiile reformei de la inceputul sec. 20 (asemeni pedagogiei Montessori, Waldorf, Freinet, Planului Dalton). In procesul educational pune accentul pe copil si pe dezvoltarea integrala a personalitatii sale.


Dezvoltarea propriei identitati a copilului poate sa se desfasoare doar in interactiunea sa cu alti indivizi, deci in comunitate. Parintii, educatorii/profesorii si copiii, care formeaza comunitatea gradinitei /scolii urmaresc acelasi lucru: o educatie de buna calitate. In comunitate copilul invata nu numai sa fie membru util al acesteia, ci si sa-si dezvolte spiritul critic fata de ea. El invata de timpuriu sa-i respecte pe cei din jur, sa-si asume responsabilitati, invata ce este libertatea si care sunt limitele ei, invata sa se manifeste ca persoana dinamica, cu spirit de initiativa. >>>afla mai multe


DOCUMENTE UTILE

NOUTATI

Simpozion International "20 de ani de Pedagogie Freinet in Romania", Timisoara, 24 octombrie 2013

Detalii Inscriere


Seminar introductiv in pedagogia Montessori: 06.07.2012 - 08.07.2012

Detalii


Consfatuirile nationale ale inspectorilor pentru invatamant particular si alternativ

Ploiesti, 3-4 octombrie 2011
Agenda


Proiecte de acte normative subsecvente Legii Educatiei Nationale

Click pentru detalii